|
Post by Knight on Mar 16, 2008 21:45:12 GMT 2
Leonus viste Liam ind i hans ejet værelse først. Det var temmelig spartansk, med en seng, et skrive bord, to skabe, en reol og en stol til skrive bordet. "dette er mit værelse, du vil få et ved siden af på samme størrelse. Hvordan det skal indrettes finder vi ud af." Sagde Leonus til Liam.
|
|
plage
Ny i byen
|
Post by plage on Mar 16, 2008 21:51:08 GMT 2
Liam nikkede lidt og så rundt. Han kunne ikke vente med at se sit eget værelse, men det med indretningen kunne han til gengæld sagtens vente med.. BAre der var en seng var det sådan set godt nok for ham?
|
|
|
Post by Knight on Mar 16, 2008 21:54:25 GMT 2
Leo gik hen til en dør i rummet og åbende den "dette er dit værelse" han gik ind så på det hans tidliger væbner havde efter ladt Sengen stod nyredt og der var et bord med en stol også et stort skab. "Det må kunne gøre det intil videre." sagde han stille
|
|
plage
Ny i byen
|
Post by plage on Mar 16, 2008 22:00:37 GMT 2
Liam så rundt i rummet med et lidt beundrende blik. Han æjne gled rundt i rummet og endte ved det store skab, hvad skulle han overhovedet med sådan et stort skab? Han havde jo ikke engang nok ting til bare at fylde det halvt?
|
|
|
Post by Knight on Mar 16, 2008 22:03:08 GMT 2
"Når du på et tidspunkt har tid så tag ned til slots skrædderen og få noget mere tøj. Du skla have arbejds tøj hvis du ikke har og noget pænt tøj samt rejse udstyr, forstået?" sagde leo til Liam "og dine pligter er endtil videre at løbe med beskeder for mig og passe min hest, Eltazar"
|
|
plage
Ny i byen
|
Post by plage on Mar 16, 2008 22:06:38 GMT 2
"Forstået" sagde han hurtigt. "Men bare lige et spørgsmål.. hvad helt præcist er arbejdstøj? Altså hvilken slags tøj?" spurgte han, det var jo egentligt meget vigtigt at vide hvordan hans arbejdstøj skulle se ud?
|
|
|
Post by Knight on Mar 16, 2008 22:16:37 GMT 2
"Arbejds tøj er tøj som er holdbart og kan tåle at blive beskidt." svarede Leo ham. Han gik så ind i sit ejet rum og satte sig ned og skrev en noget ned på en seddel. Derefter tog han noget voks og varmede det op og lod det dryppe ned på papiret. Derefter satte han sin signet ring i det så man kunne se hvem det var. "kan noget af dit ejet tøj bruges til det eller skal du have helt nyt?"
|
|
plage
Ny i byen
|
Post by plage on Mar 16, 2008 22:20:42 GMT 2
"Jeg tror godt noget af mit ejet tøj kan bruges til det" sagde han og begyndte at kigge sit tøj igennem. Han havde faktisk noget tøj som godt kunne bruges.. i hvert fald i et stykke tid. Han havde jo trods alt arbejdet i en stald før og det krævede jo også ordentlgit tøj?
|
|
|
Post by Knight on Mar 16, 2008 22:27:05 GMT 2
"så bring det med ned til Palads skrædderne. sammen med denne seddel. De skal syg et lille mærke i, så folk ved du er Min væbner. Det vil nok kunne redde dig ud af nogle slagsmål, men sikker også sørger for du kommer i nogle." fortalte Leo imens voksseglet tørrede. Derefter gik han ind og rakte han det til Liam
|
|
plage
Ny i byen
|
Post by plage on Mar 16, 2008 22:48:12 GMT 2
"Jeg er vant til slagsmål" sagde han blot og tog imod brevet. Han undrede sig ldit over hvordan det kunne få ham ind i slagsmål? Alle var vel ikke helt glade for alle der arbejdede for kongehuset mere? Men han avr jo blevet advaret om at det ville blive farligt..
|
|
|
Post by Knight on Mar 16, 2008 23:25:19 GMT 2
"men husk, det du kommer til at lære her på slottet, må ikke officelt bruges selvom det sker. Kan du kæmpe med våben?" Spurgte Leo liam. Han burde ikke selv træne ham, men han stolede ikke på nogen andre til at gøre det ordenligt. han tænke han nok måtte starte med stavkamp
|
|
plage
Ny i byen
|
Post by plage on Mar 23, 2008 15:59:54 GMT 2
"Jeg har trænet med et sværd gennem de sidste par år.. men dethar været skjult og ikke særlig meget men lidt kan jeg" sagde han. Han var faktisk efterhånden blevet ganske god til et kæmpe emd et sværd.. men selvfølgelig hvis han kom i kamp med en som var blevet trænet ordentligt ville han ikke have en chance.
|
|
|
Post by Knight on Mar 23, 2008 16:48:49 GMT 2
"så må jeg hellere lære dig lidt stavkamp først. Det er vigtigt at kunne. De fleste skove er fyldt med træer" Sagde Leo. Det sidste blev sagt lidt muntert. Leo gik så ind på sit værelse og satte sig ved sit bord og kiggede lidt på sine planer, og breve.
|
|